beoordeeld met een 9.2
  • faq
  • klantenservice
  • Over ons
  • locaties
Samenwerking met
  • Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to footer

LesautoDeal

Lesauto’s voor rijscholen

085- 13 000 13 Contact
  • Lesauto lease
  • Aanbod
  • Voordelen
  • Kopen of leasen
  • Onze klanten

Veelgestelde vragen

Hieronder vindt u een overzicht van de meest gestelde vragen. Staat uw vraag er niet bij? Neem dan gerust contact met ons op.

Categorieën

Klik op een categorie, om snel te navigeren binnen alle veelgestelde vragen.

Even voorstellenOnze lesauto'sAanvraag & AcceptatieHet leasecontractBestelling & AfleveringFinancieel & FacturatieKilometerbundelsRijden & OnderhoudPech & SchadeEinde leasecontractShortleaseVerhuur

Even voorstellen

  • 1.Waar is LesautoDeal gevestigd?

    LesautoDeal heeft drie hoofdlocaties in Amsterdam Zuidoost, Bleiswijk (boven Rotterdam) en Nieuwegein (onder Utrecht). Hier staan onze voorraad lesauto’s en de lesauto’s die voor de verhuur worden gebruikt. Daarnaast hebben wij zeven sub-locaties. Hier kunnen geen lesauto’s worden opgehaald, maar klanten kunnen de lesauto hier na afloop van de huur- of leaseperiode wel inleveren.

  • 2.Wat zijn de nadelen van leasen bij LesautoDeal?

    Elke maand evalueren wij alle ervaringen van ons team en alle feedback van onze klanten, om onze dienstverlening verder te verbeteren en door te ontwikkelen. Elke dag streven wij naar maximale klanttevredenheid. Zelf kunnen wij geen duidelijke nadelen van ons lease aanbod opnoemen. Mocht u wel iets hebben, laat het ons graag weten en wij doen er alles aan om het voor u op te lossen.

  • 3.Wat zijn de voordelen van leasen bij LesautoDeal?

    Na al onze ervaring en de vele gesprekken die wij met onze klanten hebben gehad, hebben wij een analyse gemaakt van wat voor onze klanten de belangrijkste redenen zijn om voor LesautoDeal te kiezen:

    • Geen risico’s:

    Onverwachte kosten voor bijv. dure (onverwachte) reparaties zijn verleden tijd, want reparaties worden altijd door LesautoDeal betaald (ook als ze buiten de garantie vallen). Met één vast maandtarief weet u vooraf altijd precies waar u aantoe bent.

    • Gemak en tijdsbesparing:

    Alles rondom het beheer van de auto wordt voor u geregeld door één vaste contactpersoon. Een ongelukje gehad? Wij zorgen er kosteloos voor dat de schade wordt verhaald bij de tegenpartij. Een vervangende auto nodig? Wij regelen het voor u. Heeft uw auto problemen? Wij nemen contact voor u op bij de dealer. Geen aparte factuurtjes meer voor het onderhoud, de bandenboer, de wegenbelasting, etc. Kortom: wij zorgen ervoor dat u tijd en alle rompslomp rondom het beheer van uw lesauto bespaart, zodat u zich volledig kunt focussen op uw rijschool en het geven van rijles.

    • Flexibele kilometerbundels:

    Bij de meeste lease maatschappijen moet u voor uw leasecontract vooraf aangeven hoeveel kilometer u per jaar gaat rijden. Bij ons hoeft dit niet. Wij werken met kilometerbundels van 2.000 tot 7.000 kilometer per maand. Tijdens uw leaseperiode, kunt u elk kwartaal flexibel wisselen tussen deze kilometerbundels als blijkt dat u toch meer of minder kilometers nodig heeft. Zo hoeft u vooraf niet te ‘gokken’ hoeveel kilometer u jaarlijks nodig heeft, maar kunt u uw leasecontract heel flexibel met uw persoonlijke situatie laten meegroeien.

    • Voordelig:

    Hoewel vaak wordt gedacht dat leasen duurder is dan het kopen van een auto, is dit in 95% van de gevallen een misvatting. Doordat bij ons lease aanbod alles wat u nodig heeft is inbegrepen, hoeft u hiernaast geen extra kosten meer te maken. Als u dit vergelijk met de kosten die het zelf kopen van een auto met zich meebrengt, kunnen wij uw lesauto in 95% van de gevallen voordeliger aanbieden. Daarnaast brengt het zelf kopen van een auto meer risico met zich mee. Denk aan onverwachte onderhoudskosten, reparaties, het lastig kunnen verkopen van de lesauto, geen vervangende auto bij pech, etc. Bekijk hier de vergelijking.

    • Specialist in lesauto’s:

    Wij bieden uitsluitend lesauto’s aan en hebben uitsluitend rijscholen als klant. Daardoor kennen wij de rijschoolbranche als geen ander en kunnen wij u de best mogelijke service en kwaliteit bieden. Dit is een groot verschil ten opzichte van veel andere aanbieders, die ‘ernaast een aantal leauto’s aanbieden’.

  • 4.Wat houdt ‘lesauto lease’ in?

    De lease oplossing die wij aanbieden is volledig gericht op rijscholen. Alles wat u als rijschool voor de lesauto nodig heeft is inbegrepen. Zo zijn o.a. een volledige lesauto-uitrusting, de lesautoverzekering, de wegenbelasting, de winterbanden, het onderhoud en een gratis vervangende lesauto bij pech altijd inbegrepen. Het enige dat u zelf nog hoeft te doen is tanken.

  • 5.Wat is LesautoDeal?

    LesautoDeal is dé aanbieder van lease en verhuur van lesauto’s in Nederland. Met een jong en enthousiast team werken wij elke dag aan onze belangrijkste missie: onze rijschool-klanten volledig ontzorgen op het gebied van mobiliteit. Dit doen wij vanuit onze drie hoofdlocaties in Amsterdam Zuidoost, Bleiswijk (boven Rotterdam) en Nieuwegein (onder Utrecht). Wij bieden uitsluitend lesauto’s aan en hebben uitsluitend rijscholen als klant. Daardoor kennen wij de rijschoolbranche als geen ander, en kunnen wij u de best mogelijke service en kwaliteit bieden.

Onze lesauto's

  • 6.Kan ik ook kiezen voor een automaat?

    Nee, wij leveren alleen handgeschakelde lesauto’s.

  • 7.Hoe zit het met winterbanden in de winter?

    Om te voorkomen dat u elk seizoen een afspraak moet maken voor het wisselen van zomer/winterbanden, hebben wij ervoor gekozen om met all-season banden te werken. Tegenwoordig is de kwaliteit van deze banden zo goed, dat het verschil vrijwel niet meer merkbaar is. U krijgt de all-season banden zonder extra kosten, en het bespaart u veel wisseltijd. Uiteraard zijn deze banden in de winter door het CBR goedgekeurd om examen mee te mogen rijden. In de zomer worden de banden vervangen voordat de 2 millimeter is bereikt. Om de banden in de winter optimaal te laten presenteren, worden de banden ’s winters vervangen vóórdat de 4 millimeter is bereikt.

  • 8.Beschikken alle lesauto’s over airconditioning, parkeersensoren en navigatie?

    Ja, dit zijn de drie belangrijkste opties die bij onze lesauto’s altijd aanwezig zijn.

  • 9.Welke uitrusting/ opties hebben de lesauto’s?

    De auto’s die wij leveren zijn standaard zeer luxe uitgerust. De lesauto is tenslotte uw kantoor. Als u toch nog iets extra’s wenst is dit altijd bespreekbaar.

    Elke auto wordt met minimaal de volgende opties geleverd: volledige lesauto uitrusting (door Peter Claassen Dubbele Bediening), parkeersensoren, ingebouwd navigatiesysteem, airconditioning, cruise control, metallic lak en volwaardige all-season banden. Hiernaast zijn de auto’s uiteraard voorzien van alle ‘basis’ opties.

  • 10.Kan ik ook een tweedehands lesauto leasen?

    Jazeker, u kunt bij ons kiezen uit het leasen van een nieuwe auto die we specifiek voor u bestellen, of het leasen van een jong gebruikte lesauto die bij ons op voorraad staat. Het voordeel van een voorraad auto is dat deze heel snel geleverd kan worden, de kosten zijn iets lager en ook de borg is lager dan bij een nieuw te bestellen auto. Neem contact met ons op voor een overzicht van de auto’s die wij op dit moment op voorraad hebben.

  • 11.Mag ik de lesauto bestickeren met mijn eigen reclame?

    Uiteraard mag u de auto bestickeren met uw eigen reclame. Als u wilt kunnen we u hier ook bij helpen. Als u ons een mooie foto stuurt met uw bestickering, plaatsen we deze zelfs graag voor u op onze Facebookpagina. De enige voorwaarde voor het bestickeren van de auto, is dat u na afloop de stickers van de auto af laat halen voordat u de auto weer inlevert.

  • 12.Is de lesauto voorzien van jullie reclame?

    Nee, op de auto’s die wij leveren staat nooit onze reclame. Uiteraard mag u de auto wel zelf bestickeren met uw eigen reclame. Als u wilt kunnen we u hier ook bij helpen.

  • 13.Kan ik de lesauto zelf samenstellen (uitvoering, opties, kleur)?

    Wij bieden de auto’s aan met (minimaal) de samenstelling zoals op de website vermeld. Wij hebben elke auto zo samengesteld, dat deze in onze ogen perfect als lesauto gebruikt kan worden. U kunt de kleur van de auto naar wens kiezen. Wilt u extra opties? Neem dan contact met ons op voor de mogelijkheden.

  • 14.Welke merken bieden jullie aan?

    Op dit moment bieden wij de volgende merken aan: Volkswagen, Opel, Renault, Peugeot, Citroën, SEAT, Skoda, Toyota en Volvo. Regelmatig worden er nieuwe merken aan ons assortiment toegevoegd. Staat het merk dat u zoekt er niet bij? Neem contact met ons en we bekijken samen of we uw gewenste auto toch kunnen leveren.

Aanvraag & Acceptatie

  • 15.Hoe lang duurt de acceptatie?

    Zodra wij de juiste documenten van u hebben ontvangen, voeren wij de acceptatie check direct voor u uit. Binnen twee uren (kantoor uren) sturen wij u de offerte met de uitslag van de acceptatie check en de hoogte van de borg per mail naar u toe.

  • 16.Welke documenten/ gegevens hebben jullie nodig voor de acceptatie?

    Om de acceptatie check uit te voeren en de hoogte van de borg te kunnen bepalen, hebben wij de volgende documenten nodig:

    • Recent KvK uittreksel (maximaal twee maanden oud)
    • Kopie rijbewijs
    • Kopie IBKI pasje

    Indien u nog geen KvK uittreksel of IBKI pasje heeft, ontvangen wij graag het adres waarop u zich bij de KvK zult gaan inschrijven. Stuur als bewijs hiervoor een kopie van (de aanhef van) een brief gericht aan u, met hierop het adres.

  • 17.Kan ik een lesauto leasen met een BKR-registratie?

    Dat hangt af van uw persoonlijke situatie, dit is per persoon verschillend. Voor iedereen die een auto bij LesautoDeal wil leasen, voeren wij een acceptatie check uit. Bij deze acceptatie check controleren wij o.a. of u een incasso verleden hebt en of u BKR geregistreerd staat. Aan de hand van de uitslag van deze check, kunt u wel of geen auto bij ons leasen. Als u vooraf eerlijk aan ons voorlegt of u BKR geregistreerd staat of een incasso verleden hebt, kunnen wij hier rekening mee houden en vergroot u hierdoor de kans dat u door ons wordt geaccepteerd. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

  • 18.Hoe hoog is de borg die ik moet betalen?

    De hoogte van de borg is geen vast bedrag. Dit komt omdat de borg afhankelijk is van een aantal zaken die van invloed zijn op uw debiteurenrisico. Ook de gekozen lease variant (direct rijden of nieuw bestellen) is van invloed op de hoogte van de borg. Als u een offerte aanvraagt, sturen wij u een persoonlijk offerte waarin ook de hoogte van de borg is vermeld. Zo weet u van tevoren precies waar u aan toe bent.

  • 19.Aan welke eisen moet ik voldoen als ik een lesauto wil leasen?

    Om een lesauto bij LesautoDeal te leasen, dient u rij-instructeur te zijn (of binnenkort te worden). Daarnaast moet de uitslag van de acceptatie check die wij voor u uitvoeren positief zijn. Hierbij controleren wij of u BKR-geregistreerd staat en of u incasso-/ betalingsproblemen heeft (gehad). Wij hebben geen bedrijfscijfers van u nodig. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

  • 20.Kan ik als startende rijschool een lesauto leasen?

    Jazeker, als één van de weinig aanbieders in Nederland kunt u bij ons ook als starter terecht. U heeft bij ons geen bedrijfscijfers nodig. Ook vragen wij geen opslag voor starters. Zelfs als u nog geen KvK uittreksel heeft is het mogelijk om te starten. Wel voeren wij (zoals bij iedereen) een acceptatie check uit, om te controleren of u BKR-geregistreerd bent of een incasso verleden hebt. Neem contact met ons op om de mogelijkheden voor u als starter te bespreken.

Het leasecontract

  • 21.Kan ik mijn leasecontract tussentijds opzeggen?

    Zeker, dat is geen probleem. Na het eerste jaar kan de leaseovereenkomst tussentijds worden opgezegd. Wel geldt er een opzegtermijn van een maand, en er worden afkoopkosten betaald over de resterende periode. De afkoopkosten bedragen 35% van de resterende leasetermijnen, de overige 65% wordt dan door ons kwijtgescholden. Dit kunnen we doen omdat we de teruggekomen auto daarna gebruiken voor ons verhuur wagenpark.

  • 22.Wie mogen er in de lesauto rijden?

    Iedereen die een geldig rijbewijs heeft, mag in de auto rijden. Houdt er wel rekening mee dat u altijd zelf voor de auto verantwoordelijk blijft. Vanzelfsprekend mag er rijles in de auto worden gegeven, mits u officieel bevoegd bent in het geven van rijles.

  • 23.Heb ik recht op pechhulp?

    Jazeker, u heeft recht op pechhulp binnen Nederland (door de ANWB). 24 uur per dag, 7 dagen per week. Ook buiten kantooruren wordt u via ons telefoonnummer (085- 13 000 10) direct doorverbonden met de ANWB pechhulp.

  • 24.Kan ik het contract tussentijds opzeggen?

    Ja, dit is mogelijk onder voorwaarden. Afhankelijk van uw contract betaalt u een afkoopsom voor het tussentijds opzeggen van uw contract. In uw contract staat precies hoeveel procent van de toekomstige termijnen u als afkoopsom betaalt. Bij een auto die specifiek nieuw voor u is aangeschaft, is de afkoopsom hoger dan bij jong gebruikte voorraad auto’s.

  • 25.Kan ik mijn contract tussentijds wijzigen?

    Jazeker, als blijkt dat u meer of minder rijdt dan vooraf gedacht, kunt u (éénmaal per kwartaal) kosteloos uw kilometerbundel wisselen naar een andere kilometerbundel. Op deze manier kunt u uw contract flexibel en eenvoudig laten meegroeien met uw persoonlijke situatie.

  • 26.Wanneer mag ik weer een nieuwe auto uitkiezen?

    We zijn blij dat u erover denkt om weer een nieuwe auto bij ons uit te kiezen. Vanaf zeven maanden voor het einde van uw huidige contract kunt u een nieuwe auto bestellen. Zo is er voldoende tijd om de auto uit te zoeken. Houdt wel rekening met de levertijd van de auto.

  • 27.Hoe lang mag ik met de auto rijden?

    Wij vinden het belangrijk dat de kwaliteit van uw auto goed is. De lesauto is tenslotte uw belangrijkste visitekaartje naar uw klanten. Daarom zijn auto’s bij ons nooit ouder dan 3,5 jaar of 180.000 kilometer. Omdat wij de kilometerstand van uw auto niet kunnen zien, is het belangrijk dat u zelf goed in de gaten houdt dat u hier niet overheen gaat. Nadert uw auto deze leeftijd – of kilometergrens -, dan bespreken we graag met u de mogelijkheden voor het vervangen van de auto.

  • 28.Wat is er niet in het leasetarief inbegrepen?

    Het enige dat niet in het tarief is inbegrepen is de brandstof, verder zijn alle lesauto-zaken die u nodig heeft inbegrepen.

  • 29.Wat is er allemaal inbegrepen bij het leasetarief?

    Alles wat nodig is om zorgeloos in de lesauto te kunnen (blijven) rijden is inbegrepen. Het enige dat u zelf nog hoeft te doen is tanken. Een opsomming van wat er altijd binnen het leasecontract is inbegrepen:

    • Rijklaar maken van uw auto;
    • Onderhoudsbeurten;
    • Reparaties van kapotte onderdelen;
    • Vervanging van versleten banden;
    • Wegenbelasting;
    • All-risk lesautoverzekering, inclusief inzittendenverzekering;
    • 24-uurs pechhulp;
    • Een vervangende lesauto bij pech, inclusief gratis bezorging;
    • Verhaalservice bij schade;
    • Afschrijving van de auto en rente;
    • Aanpasbare kilometerbundels

    Het enige dat niet inclusief is, is de brandstof. U weet dus precies waar u financieel aan toe bent.

Bestelling & Aflevering

  • 30.Wat moet er nog met de auto gebeuren om rijles mee te geven?

    Onze auto’s worden altijd volledig start-rijles-klaar afgeleverd. Dit betekend dat u direct aan de slag kunt met het geven van rijles. Eventueel kunt u de lesauto met uw eigen reclame laten bestickeren. U kunt dit zelf regelen, maar in samenwerking met onze (landelijk werkende) huis bestickeraar, kunnen wij u hier ook bij helpen.

  • 31.Waar vindt de aflevering plaats?

    De aflevering van uw lesauto vindt plaats bij één van onze locaties, of wij komen de auto bij u thuis afleveren. Omdat wij op onze locatie meer tijd voor u kunnen nemen om alles met u door te nemen, gaat hier onze voorkeur naar uit. De keuze is aan u.

  • 32.Hoe gaat de aflevering in zijn werk?

    U heeft de mogelijkheid om de auto bij één van onze locaties op te halen, of bij u thuis af te laten leveren. Onze voorkeur gaat uit naar het ophalen op één van onze locaties, omdat we hier rustig de tijd kunnen nemen om alles met u door te nemen, en de auto op een feestelijke manier aan u kunnen overhandigen. De keuze is uiteraard aan u. Het enige dat u (zowel bij bezorgen als ophalen) nodig hebt, is een geldig rijbewijs of ID-kaart om u te kunnen identificeren.

  • 33.Hoe snel kan de lesauto worden afgeleverd?

    Dit ligt er geheel aan of u kiest voor een auto uit de categorie ‘direct rijden’ of ‘nieuw bestellen’. Bij direct rijden least u een auto die bij ons op voorraad staat. Het grote voordeel hiervan is dat u de volgende dag al kunt rijden. Bij nieuw bestellen wordt er een nieuwe auto voor u besteld in de fabriek. De levertijd is per model verschillend, maar als vuistregel nemen wij een levertijd van circa 6 tot 8 weken.

  • 34.Hoe gaat het bestellen van een lesauto in zijn werk?

    In het telefoongesprek met één van onze specialisten leggen wij u alles uit over het leasen van de lesauto en beantwoorden wij al uw vragen. Aan de hand van dit gesprek maken wij vrijblijvend een persoonlijke offerte voor u, en sturen u deze per mail toe. Nadat de offerte voor u akkoord is, vragen wij u om uw KvK uittreksel, kopie van uw rijbewijs en kopie van uw IBKI pasje naar ons toe te sturen. Hierna ontvangt u van ons de overeenkomst en de factuur voor de borg. De overeenkomst kan eenvoudig digitaal worden ondertekend, en de factuur kan eenvoudig via iDeal worden betaald. Zodra dit is gedaan, wordt uw auto besteld. Als u een voorraad auto gaat leasen, kan de auto na de ondertekening en betaling worden opgehaald (op afspraak).

Financieel & Facturatie

  • 35.Wanneer vindt er een kilometerafrekening plaats?

    Aan het eind van uw leasecontract worden de eventueel extra gereden kilometers verrekend. Wij gaan dan kijken hoeveel kilometer u had mogen rijden, en hoeveel kilometer u daadwerkelijk gereden heeft. Elk half jaar betaalt u een voorschot voor de kilometers die u op dat moment extra heeft gereden. De eventuele voorschotten die u voor de extra kilometers heeft betaald, worden hierbij ook verrekend.

  • 36.Hoe werkt het als ik een bekeuring krijg?

    Alle bekeuringen komen bij ons binnen en worden direct door ons betaald. Dit doen wij om dure aanmaningen te voorkomen. De bekeuring wordt door ons aan u gefactureerd, en moet door u aan ons worden terugbetaald.

  • 37.Wie betaalt de brandstof?

    De brandstof is het enige dat u zelf betaalt. De rest is in uw leasecontract inbegrepen.

  • 38.Hoe zit het met de (wegen)belasting?

    De wegenbelasting is verwerkt in uw leasecontract, en wordt door ons betaald. Hier heeft u verder geen kosten aan en hoeft u zelf niets voor te doen.

  • 39.Hoe is het eigen risico geregeld?

    Al onze auto’s zijn volledig all-risk verzekerd. Bij schade die de tegenpartij heeft veroorzaakt (dit is bij lesauto’s vaak het geval), dan gaan wij de schade kosteloos voor u verhalen bij de tegenpartij. Hierbij betaalt u dus niets. Heeft u de schade zelf veroorzaakt, dan betaalt u alleen het eigen risico, daarboven is de schade verzekerd. Als de kosten voor de schade lager zijn dan uw eigen risico, hoeft u uiteraard alleen het daadwerkelijke schadebedrag te betalen. De hoogte van het eigen risico is vermeld in uw leasecontract.

  • 40.Hoe werkt de facturatie?

    U betaalt uw leaseauto maandelijks vooraf. Circa tien dagen voorafgaand aan de nieuwe maand, ontvangt u de factuur voor de komende maand. U kunt ervoor kiezen om de factuur automatisch te laten incasseren door ons, of om de factuur zelf aan ons over te maken. De factuur moet betaald zijn op de eerste dag van de nieuwe maand.

  • 41.Wat als ik meer of minder kilometer rijd?

    Uniek bij LesautoDeal zijn onze flexibele kilometerbundels. Bij uw leasecontract krijgt u 6 kilometerbundels. Vooraf kiest u de kilometerbundel waar u mee wilt starten. Rijdt u na een tijdje meer of minder kilometers dan u had verwacht? Dan kunt u uw kilometerbundel (een keer per kwartaal) eenvoudig en kosteloos aanpassen naar een grotere of kleinere kilometerbundel. Op deze manier kunt u uw leasecontract eenvoudig met uw persoonlijke situatie mee laten groeien. Flexibel en transparant.

  • 42.Wanneer krijg ik de borg weer terug?

    De borg is en blijft van u, en dient als onderpand voor de lesauto die wij u meegeven. Na het inleveren van uw auto aan het eind van het leasecontract, wordt de borg verrekend met de nog eventueel openstaande kosten. Het restant van de borg wordt vervolgens binnen twee werkdagen naar uw rekeningnummer terug overgemaakt.

  • 43.Hoe hoog is de borg die ik moet betalen?

    De hoogte van de borg is afhankelijk van een aantal factoren die uw debiteurenrisico bepalen. Vooraf vragen wij u om uw KvK uittreksel, een kopie van uw rijbewijs en IBKI pasje naar ons toe te sturen. Hiermee voeren wij een acceptatie check voor u uit. Bij deze check wordt er gekeken naar een eventuele BKR registratie en of u mogelijk betaalproblemen heeft (gehad). Nadat deze check met een positief resultaat is uitgevoerd, kunt u een lesauto bij ons leasen. Ook kunnen wij u na deze check aangeven wat de hoogte van de borg zal zijn.

  • 44.Hoe zit het met de bijtelling?

    De bijtelling is door de overheid vastgesteld, en is afhankelijk van het jaar waarin de auto op kenteken is gezet. Vanaf 2017 geldt voor elke auto een bijtelling van 22%. U betaalt alléén bijtelling als u meer dan 500 kilometer per jaar privé met de auto rijdt. Gebruikt u de auto niet privé, dan hoeft u geen bijtelling te betalen. U betaalt de bijtelling bij uw belastingaangifte aan de belastingdienst, niet aan LesautoDeal. Uw boekhouder kan u hier meer over vertellen.

Kilometerbundels

  • 45.Kan ik mijn kilometerbundel met terugwerkende kracht wijzigen?

    U kunt uw kilometerbundel niet met terugwerkende kracht wijzigen. Stel, u komt erachter dat u een te grote kilometerbundel hebt gekozen, dan kunt u de eerstvolgende maand wel wisselen naar een kleinere kilometerbundel. De kilometers die u in de eerste periode niet hebt opgemaakt, kunnen gewoon worden meegenomen en alsnog worden gebruikt. Op die manier betaalt u nooit teveel.

  • 46.Wanneer moet ik mijn kilometerstand doorgeven?

    Eenmaal per half jaar vragen wij u om de kilometerstand door te geven. Ook bij het wisselen naar een andere kilometerbundel moet u uw kilometerstand doorgeven. Wij gebruiken uw kilometerstand om u te kunnen adviseren over de juiste kilometerbundel, en om u op tijd te kunnen melden dat uw auto bijna het maximaal aantal kilometers heeft gereden.

  • 47.Kan ik mijn niet-gebruikte kilometers meenemen naar de volgende maand?

    Jazeker, dit gaat automatisch. Niet-gebruikte kilometers blijven gewoon het gehele contract geldig en kunnen de gehele looptijd alsnog worden gebruikt.

  • 48.Wanneer vindt er een kilometerafrekening plaats?

    Aan het eind van uw leasecontract worden de eventueel extra gereden kilometers verrekend. Wij gaan dan kijken hoeveel kilometer u had mogen rijden, en hoeveel kilometer u daadwerkelijk gereden heeft. Elk half jaar betaalt u een voorschot voor de kilometers die u op dat moment extra heeft gereden. De eventuele voorschotten die u voor de extra kilometers heeft betaald, worden hierbij ook verrekend.

  • 49.Ik ga op vakantie, wat kan ik het best doen?

    Op de groene kaart vindt u de landen waar u met de auto naartoe mag. Het is altijd verstandig om het ons te laten weten als u met de auto naar een ander land gaat. Wij kunnen dan een document voor u verzorgen, waarmee u bij de grens eenvoudig kunt aantonen dat u de rechtmatige bestuurder bent van de auto. Mocht u hier vragen over hebben, neem dan gerust contact met ons op.

  • 50.Ik rijd meer of minder kilometers dan mijn kilometerbundel, wat nu?

    Per kalender kwartaal kunt u uw kilometerbundel aanpassen. Het aanvragen van een nieuwe bundel kunt u tot maximaal 14 dagen voor aanvang van het nieuwe kwartaal doen. U stuurt hiervoor een e-mail naar info@lesautodeal.nl, met daarbij een foto van uw huidige kilometerstand. De wijziging vindt plaats op de eerste dag van het nieuwe kwartaal. U kunt kiezen voor een kilometerbundel die maximaal twee bundels hoger of lager is dan de huidige kilometerbundel.

  • 51.Hoe werken de kilometerbundels?

    Om u tijdens uw leasecontract zoveel mogelijk flexibiliteit te geven, werken wij met kilometerbundels. Bij de meeste leasemaatschappijen moet u vooraf aangeven hoeveel kilometer u tijdens uw leasecontract gaat rijden. Op basis daarvan, wordt het leasetarief bepaald. Maar als u na afloop méér kilometers heeft gereden, moet er fors worden bijbetaald. En heeft u minder kilometers gereden, dan heeft u eigenlijk de hele tijd teveel betaald. In beide gevallen een vervelende verrassing achteraf.

    Wij vinden dat dit eerlijker en transparanter kan. Het is logisch dat u vooraf niet precies weet hoeveel kilometers u de komende jaren gaat rijden. Daarom werken wij met aanpasbare kilometerbundels. Bij het afsluiten van uw leasecontract, kiest u de kilometerbundel die het beste bij u past. Maar u zit hier niet aan vast. Gaat u na verloop van tijd méér of minder rijden dan verwacht, dan kunt u (per kwartaal) kosteloos wisselen naar een andere kilometerbundel. Zo hoeft u vooraf niet te ‘gokken’ hoeveel kilometer u de komende jaren gaat rijden, maar kunt u uw leasecontract eenvoudig met uw situatie mee laten groeien. U kunt per keer maximaal twee kilometerbundels omhoog of omlaag. De kilometers die u overhoudt, kunt u de rest van uw contract gewoon nog blijven gebruiken. Eerlijk, transparant en flexibel.

Rijden & Onderhoud

  • 52.Heb ik toestemming nodig voor onderhoud van de lesauto?

    Nee, u hoeft vooraf geen toestemming aan ons te vragen voor het onderhoud. Zodra de auto aangeeft dat er onderhoud nodig is, mag u dit zelf inplannen bij een officiële merkdealer bij u in de buurt.

  • 53.Moet ik het onderhoud zelf voorschieten?

    Nee, het onderhoud wordt door ons (of onze leverancier Hertz) betaald, en hoeft niet door u te worden voorgeschoten. Aan de hand van uw kenteken weet de dealer precies welke procedure er moet worden gevolgd, en waar de factuur naartoe mag.

  • 54.Heb ik recht op een vervangende lesauto tijdens het onderhoud?

    U heeft recht op een vervangende lesauto, als uw eigen lesauto meer dan 24 uur niet kan worden gebruikt. Normaal gesproken duurt het onderhoud van de auto een halve dag, waardoor u geen vervangende lesauto krijgt. Omdat een onderhoudsbeurt goed vooraf is in te plannen, is het aan te raden om dit in te plannen op een dagdeel waarin u geen rijlessen heeft.

  • 55.Wat moet ik doen als de banden van de lesauto zijn versleten?

    Als de banden zijn versleten, mag u voor nieuwe banden een afspraak maken bij de Kwikfit of een officiële merkdealer bij u in de buurt. De kosten voor de nieuwe banden worden vanzelfsprekend door ons betaald, en hoeft u niet voor te schieten. In de zomer mogen de banden vervangen worden vanaf 2,5 millimeter, in de winter vanaf 4,5 millimeter.

  • 56.Mijn lesauto heeft APK nodig, wat nu?

    Hiervoor mag u zelf contact opnemen met een officiële merkdealer bij u in de buurt, om hier een afspraak voor te maken. De kosten voor de APK worden vanzelfsprekend door ons betaald, en hoeft u niet voor te schieten. Aan de hand van uw kenteken weet de dealer precies welke procedure ze moeten volgen. Let op, het is belangrijk dat u op tijd de APK keuring laat uitvoeren.

  • 57.Wat moet ik doen als de lesauto onderhoud nodig heeft?

    De auto geeft het zelf aan als er onderhoud nodig is. U mag dan zelf een afspraak maken bij een officiële merkdealer bij u in de buurt. De kosten voor het onderhoud worden vanzelfsprekend door ons betaald, en hoeft u niet voor te schieten. Aan de hand van uw kenteken weet de dealer precies welke procedure ze moeten volgen.

  • 58.Mag ik met de lesauto op vakantie?

    Jazeker. Op de groene kaart vindt u de landen waar u met de auto naartoe mag. Het is altijd verstandig om het ons te laten weten als u met de auto naar een ander land gaat. Wij kunnen dan een document voor u verzorgen, waarmee u bij de grens eenvoudig kunt aantonen dat u de rechtmatige bestuurder bent van de auto. Mocht u hier vragen over hebben, neem dan gerust contact met ons op.

  • 59.Wie mogen er in de lesauto rijden?

    Iedereen die een geldig rijbewijs heeft, mag in de auto rijden. Houdt er wel rekening mee dat u altijd zelf voor de auto verantwoordelijk blijft. Vanzelfsprekend mag er rijles in de auto worden gegeven, mits u officieel bevoegd bent in het geven van rijles.

Pech & Schade

  • 60.Bouw ik schadevrije jaren op tijdens mijn leaseperiode?

    Jazeker. Indien u geen schuldschades heeft gereden tijdens uw leaseperiode, kunt u aan het eind van uw leaseperiode een schadevrij verklaring bij ons opvragen. U ontvangt hiermee een document waarin wij bevestigen dat u gedurende de leaseperiode geen schuldschades heeft gereden. Met dit document kunt u bij uw nieuwe verzekeraar de bijbehorende schadevrije jaren voor uw nieuwe verzekeringspolis aanvragen.

  • 61.Wat is gebruiksschade?

    Bij LesautoDeal maken we een onderscheid tussen gebruiksschade (acceptabele schade) en niet-acceptabele schade. Onder gebruiksschade valt alle schade die gezien de leeftijd en de kilometerstand verwacht mag worden. In ons inname document kunt u precies nagaan of een schade wel of niet onder gebruiksschade valt. Wanneer we spreken over niet-acceptabele schade, dan gaat het in de meeste gevallen om schade die het gevolg is van een (lichte) aanrijding en waarbij er plaat- of spuitwerk moet worden verricht of delen moeten worden vervangen.

  • 62.Ik zie een kras of deuk op mijn lesauto, wat moet ik doen?

    Vervelend. Wellicht heeft u de schade zelf veroorzaakt, wellicht is het gebeurd door toedoen van iemand anders terwijl uw auto geparkeerd stond. Maak een aantal foto’s van de schade, en stuur deze binnen 24 uur door naar info@lesautodeal.nl. Vervolgens nemen wij contact met u op, om het herstel van de schade en het gebruik van de vervangende lesauto met u te bespreken. Indien wij de schade niet kunnen verhalen op een tegenpartij, wordt het eigen risico mogelijk aan u doorbelast.

  • 63.Wat als ik de schade zelf heb veroorzaakt?

    In sommige gevallen is er geen tegenpartij bij een schade betrokken, of bent u zelf de ‘schuldige’. In deze gevallen is het goed om te weten dat uw auto altijd all-risk is verzekerd. Het is erg belangrijk dat u het schadeformulier samen met de tegenpartij invult. Heeft u geen schadeformulier? Vraag deze dan aan bij ons, of download het schadeformulier hier (link) digitaal. Stuur binnen 24 uur het ingevulde schadeformulier naar info@lesautodeal.nl. Neem vervolgens contact op met onze planning (085- 13 000 13). Dan bespreken wij met u de vervolgstappen voor de reparatie, en zorgen wij ervoor dat u tijdens de reparatie kosteloos gebruik kunt maken van een vervangende lesauto. Bij een niet-verhaalbare schade wordt mogelijk het eigen risico aan u doorbelast. In uw contract vindt u de hoogte van uw eigen risico. Is het herstel van de schade goedkoper dan uw eigen risico, dan wordt vanzelfsprekend alleen de daadwerkelijke schade aan u doorbelast.

  • 64.Wat als iemand anders de schade heeft veroorzaakt?

    In veel gevallen ligt de ‘schuld’ van de schade bij de tegenpartij. Het meest bekende voorbeeld: uw leerling laat de auto per ongeluk stilvallen, en de achterliggende auto botst op uw auto. Het is erg belangrijk dat u het schadeformulier samen met de tegenpartij invult. Heeft u geen schadeformulier? Vraag deze dan aan bij ons, of download het schadeformulier hier (link) digitaal. Stuur binnen 24 uur het ingevulde schadeformulier naar info@lesautodeal.nl. Dan gaan wij de schade kosteloos voor u verhalen op de tegenpartij. Neem vervolgens contact op met onze planning (085- 13 000 13). Dan bespreken wij met u de vervolgstappen voor de reparatie, en zorgen wij ervoor dat u tijdens de reparatie kosteloos gebruik kunt maken van een vervangende lesauto.

  • 65.Wat te doen bij ruitschade?

    Zodra er een sterretje in de ruit is gekomen, verzoeken wij u om deze zo snel mogelijk te laten repareren. De reparatie van een sterretje is namelijk gratis. Zodra het sterretje een scheur wordt, moet de ruit worden vervangen. Hier zijn wel kosten aan verbonden. Voor ruitreparatie/vervanging kunt u een afspraak maken bij Autotaalglas (0800-0820).

  • 66.Mijn band is kapot, wat nu?

    Elke lesauto leveren wij met een volwaardig reservewiel, inclusief band die zowel links als rechts geplaatst kan worden. U kunt de band zelf verwisselen, en uw rijles of examen hervatten. Mocht het u niet lukken om de band zelf te wisselen, dan kunt u bellen met de ANWB pechhulp (085- 13 000 10). Na het wisselen kunt u contact met de dichtstbijzijnde Kwikfit of dealer opnemen, om een nieuwe band te bestellen.

  • 67.Wat moet ik doen bij pech?
    • Pech onderweg, u kunt niet meer doorrijden:

    Erg vervelend, maar we staan voor u klaar. Bel naar onze ANWB pechhulp (085- 13 000 10), en we sturen indien nodig een monteur of berger naar u toe. Ook buiten kantooruren kunt u de ANWB pechhulp bereiken. Neem vervolgens (tijdens kantooruren) contact op met onze planning om de situatie te bespreken (085- 13 000 13). Dan zorgen wij ervoor dat u tijdens de reparatie kosteloos een vervangende lesauto krijgt.

    • Pech onderweg, u kunt nog wél doorrijden:

    Neem zo snel mogelijk contact op met een officiële merkdealer om een afspraak te maken. U hoeft hiervoor geen contact op te nemen met LesautoDeal. Als blijkt dat de dealer uw auto langer dan 24 uur nodig heeft voor de reparatie, neem dan zo snel mogelijk contact op met onze planning (085- 13 000 13), dan zorgen wij ervoor dat u tijdens de reparatie kosteloos een vervangende lesauto krijgt.

    • Een lekke band:

    Elke lesauto leveren wij met een volwaardig reservewiel, inclusief band die zowel links als rechts geplaatst kan worden. U kunt de band zelf verwisselen, en uw rijles of examen hervatten. Mocht het u niet lukken om de band zelf te wisselen, dan kunt u bellen met de ANWB pechhulp (085- 13 000 10). Na het wisselen kunt u contact met de dichtstbijzijnde Kwikfit of Dealer opnemen, om een nieuwe band te bestellen.

    • Een kapotte ruit:

    Zodra er een sterretje in de ruit is gekomen, verzoeken wij u om deze zo snel mogelijk te laten repareren. De reparatie van een sterretje is namelijk gratis. Zodra het sterretje een scheur wordt, moet de ruit worden vervangen. Hier zijn wel kosten aan verbonden. Voor ruitreparatie/vervanging kunt u een afspraak maken bij Autotaalglas (0800-0820).

  • 68.Ik heb geen schadeformulier bij de hand, wat nu?

    Het is belangrijk dat u altijd een schadeformulier bij zich u heeft, en deze samen met de tegenpartij invult na een ongeluk. Indien u geen schadeformulier heeft, kunt u deze bij ons aanvragen. Heeft u op het moment van schade geen schadeformulier bij de hand, dan kunt u wellicht een schadeformulier van de tegenpartij, een omstander of de Politie gebruiken. Via deze (link) kunt u ook digitaal een schadeformulier downloaden.

  • 69.Wat moet ik doen bij schade?

    Belangrijk: is er een tegenpartij bij de schade betrokken? Zorg er dan altijd voor dat u samen met de tegenpartij het schadeformulier invult.

    • Uw auto is niet meer rijdbaar:

    Neem contact op met de ANWB pechhulp door te bellen naar 085- 13 000 10. Zij zullen u helpen met het inschakelen van een berger, die de auto naar een autoschade bedrijf zal brengen. Ook zal de ANWB u helpen weer terug naar huis te komen. Neem vervolgens contact met ons op (085- 13 000 13) om de situatie te bespreken, waarna wij een vervangende lesauto voor u zullen verzorgen. Graag ontvangen wij binnen 24 uur een (mede door de tegenpartij ingevuld en ondertekend) schadeformulier per mail (info@lesautodeal.nl).

    • Uw auto is nog wel rijdbaar:

    Neem binnen 24 uur contact met ons op om de schade te melden (085- 13 000 13). Graag ontvangen wij ook binnen 24 uur een (mede door de tegenpartij ingevuld en ondertekend) schadeformulier per mail (info@lesautodeal.nl). Nadat u contact met ons hebt opgenomen, bespreken wij de situatie met u, en plannen samen met u het herstel van uw auto. In overleg met u zorgen wij ervoor dat u tijdens de reparatie gebruik kunt maken van een vervangende lesauto.

Einde leasecontract

  • 70.Welke schades zijn acceptabel bij het inleveren van mijn lesauto?

    Bij LesautoDeal maken we een onderscheid tussen gebruiksschade (acceptabele schade) en niet-acceptabele schade. Onder gebruiksschade valt alle schade die – gezien de leeftijd en de kilometerstand van de auto – verwacht mag worden. In ons inname document (link) kunt u precies nagaan of een schade wel of niet onder gebruiksschade valt. Wanneer we spreken over niet-acceptabele schade, dan gaat het in de meeste gevallen om schade die het gevolg is van een (lichte) aanrijding en waarbij er plaat- of spuitwerk moet worden verricht of delen moeten worden vervangen.

  • 71.Moet ik mijn lesauto met een volle tank inleveren?

    Dat klopt. Bij de aflevering van uw auto zorgen wij voor een volle tank. Het is de bedoeling dat u de auto na afloop ook weer met een volle tank inlevert.

  • 72.Wanneer krijg ik mijn borg weer terug?

    Circa twee werkdagen na het inleveren van uw auto, ontvangt u van ons de eindfactuur waarop de borg wordt verrekend. Het credit bedrag van de eindfactuur wordt binnen twee werkdagen naar uw rekening overgemaakt.

  • 73.Welke kosten kan ik op het eind verwachten?

    De enige bijkomende kosten na het inleveren van uw auto kunnen zijn:

    • Schoonmaakkosten als de auto te vies is ingeleverd;
    • Vervanging van ontbrekende onderdelen als niet alle (lesauto) attributen zijn ingeleverd;
    • Brandstofkosten als de auto niet met een volle tank is ingeleverd;
    • Schadeherstelkosten als de auto met (niet-acceptabele) schade is ingeleverd. Voor gebruiksschades worden vanzelfsprekend geen kosten berekend.

    Als de auto aan het eind van de looptijd netjes en zonder schade door u wordt ingeleverd, zullen er geen bijkomende kosten komen.

  • 74.Kan ik de lesauto van jullie overnemen?

    Ja, dit is mogelijk. Als u wilt kunt u aan het eind van de looptijd van uw overeenkomst uw eigen leaseauto overnemen. Vanaf zes weken voor het einde van uw overeenkomst, kunt u de prijs van de auto opvragen. We adviseren u om een goede vergelijking te maken tussen het overnemen van de auto, en het verlengen van uw leaseovereenkomst. Vaak is het (blijven) leasen van de auto de meest voordelige optie.

  • 75.Wanneer mag ik een nieuwe lesauto uitzoeken?

    Vanaf zeven maanden voor het aflopen van uw huidige overeenkomst mag u al een nieuwe auto uitzoeken. Zo heeft u voldoende tijd om u goed te oriënteren, en om de levertijd van de nieuwe auto te overbruggen.

  • 76.Kan ik mijn leasecontract verlengen?

    Ja, dit is mogelijk. U kunt het leasecontract verlengen met de auto waarin u nu rijdt (tot de maximale kilometerstand van 180.000 km is bereikt) of u kunt kiezen voor een nieuwe auto. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

  • 77.Hoe gaat de inlevering van de lesauto in zijn werk?

    U kunt de auto (op afspraak) inleveren op één van onze 10 locaties in Nederland. Bij het inleveren wordt de auto door één van onze medewerkers samen met u geïnspecteerd. Er wordt gecontroleerd of de auto voldoende schoon is ingeleverd, of de tank vol is en of alle (lesauto) attributen, papieren en sleutels met de auto zijn ingeleverd. Ook wordt de eventuele schade en de kilometerstand genoteerd. Dit alles wordt vermeld op het inname document. De medewerker zal u vragen om hiervoor uw handtekening te zetten. Dit inname document dient tevens als uw bewijs voor het inleveren van de auto. Na afloop worden eventuele schades aan de auto op de foto gezet, en door onze schade-experts beoordeeld of deze wel of niet acceptabel zijn. Binnen twee werkdagen ontvangt u van ons de eindfactuur waarop uw borg en de eventueel bijkomende kosten worden verrekend. Meestal is de eindfactuur een credit factuur, en krijgt u van ons een bedrag terug. Het credit bedrag wordt binnen twee werkdagen naar uw rekening overgemaakt.

  • 78.Wat moet ik doen voordat ik de lesauto kan inleveren?

    Graag willen we u vragen om de auto goed van buiten en (voornamelijk) van binnen schoon te maken. Hiermee voorkomt u bijkomende kosten achteraf. Daarnaast willen we u vragen om de auto in te leveren met een volle tank, en met alle bijbehorende lesauto attributen. Maak voor het inleveren van de auto ten minste zeven dagen van tevoren een afspraak met onze planning (085- 13 000 13).

  • 79.Waneer moet ik de lesauto inleveren?

    De lesauto moet worden ingeleverd na afloop van uw leasecontract, of als de auto (bijna) de maximale kilometerstand van 180.000 kilometer heeft bereikt. Als u na uw leasecontract graag nog met uw huidige auto door wilt blijven rijden, is het uiteraard mogelijk om uw contract te verlengen. Indien u een nieuwe auto wilt bestellen, is dit al mogelijk vanaf zeven maanden voor het einde van uw leasecontract. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.

Shortlease

  • 80.Hoe werkt de facturatie?

    De shortlease wordt telkens per vijftien dagen vooraf betaald. Op dag 16 moet dag 16 t/m dag 30 zijn betaald. U ontvangt per e-mail de factuur, samen met een link om de betaling eenvoudig via iDeal te kunnen voldoen. Na het inleveren van de auto, ontvangt u de borg samen met de eventueel teveel betaalde huurdagen weer van ons terug. Wij storten het bedrag binnen twee werkdagen na het inleveren van de auto weer terug op uw rekening.

  • 81.Hoe hoog is de borg die ik met voor shortlease moet betalen?

    De borg voor shortlease is € 750,-. De borg wordt samen met de eerste vijftien dagen vooraf betaald. Er wordt telkens per vijftien dagen vooraf betaald. Op dag 16 moet dag 16 t/m dag 30 zijn betaald. Na het inleveren van de auto, ontvangt u de borg samen met de teveel betaalde huurdagen weer van ons terug. Wij storten het bedrag binnen twee werkdagen na het inleveren van de auto weer terug op uw rekening.

  • 82.Wat zijn de voorwaarden om met shortlease te kunnen starten?

    Wij willen u vragen om vooraf een KvK uittreksel, kopie rijbewijs en kopie IBKI pasje naar ons toe te sturen. Met de gegevens uit deze documenten zullen wij een acceptatie check voor u uitvoeren. Hiermee wordt gecontroleerd of uw naam niet voorkomt op een zwarte lijst voor verhuur. Indien dit niet geval is, kunt u starten met shortlease.

  • 83.Wat is er allemaal bij mijn shortlease contract inbegrepen?

    Alles wat nodig is om zorgeloos in de lesauto te kunnen rijden is inbegrepen. Het enige dat u zelf nog hoeft te doen is tanken. Een opsomming van wat er altijd binnen het leasecontract is inbegrepen:

    • Rijklaar maken van uw auto;
    • Onderhoudsbeurten;
    • Reparaties van kapotte onderdelen;
    • Vervanging van versleten banden;
    • Wegenbelasting;
    • All-risk lesautoverzekering, inclusief inzittendenverzekering;
    • 24-uurs pechhulp;
    • Een vervangende lesauto bij pech, inclusief gratis bezorging;
    • Verhaalservice bij schade;
    • Afschrijving van de auto en rente;
    • Aanpasbare kilometerbundels

    Het enige dat niet inclusief is, is de brandstof. U weet dus precies waar u financieel aan toe bent.

  • 84.Ik rijd meer of minder kilometers dan gedacht, wat nu?

    U kunt binnen uw shortlease contract maandelijks uw kilometerbundel wisselen. U kunt hierbij kiezen tussen de beschikbare kilometerbundels. Als u wilt wisselen naar een andere kilometerbundel, willen we u vragen om dit uiterlijk vijf dagen voor aanvang van de nieuwe maand aan ons door te geven. U kunt hiervoor een e-mail sturen naar info@lesautodeal.nl, samen met een foto van de kilometerstand.

  • 85.Wanneer kan ik mijn shortlease contract opzeggen?

    Na dertig dagen is het shortlease contract per dag opzegbaar, zonder opzegtermijn. Als u wilt stoppen, willen we u vragen om dit minimaal een dag van te voren aan ons door te geven, zodat onze planning hier rekening mee kan houden. Uiteraard kunt u net zo lang gebruik blijven maken van de auto als u wilt.

  • 86.Welke lesauto krijg ik bij shortlease?

    Voor shortlease hebben wij verschillende B-segment auto’s (Volkswagen Polo en vergelijkbaar) voor u klaar staan. De auto betreft altijd een handgeschakelde diesel met vijf deuren. Onze lesauto’s zijn altijd erg compleet en luxe uitgerust, met ten minste een volwaardig ingebouwd navigatiesysteem, parkeersensoren, airconditioning, cruise control, en uiteraard de volledige lesauto uitrusting.

  • 87.Wat zijn de kosten voor shortlease?

    De kosten zijn afhankelijk van de kilometerbundel die u kiest. De kosten hieronder zijn exclusief btw, maar verder inclusief alles wat u voor de lesauto heeft behalve de brandstof.

    • 1.500 km vrij rijden per maand, daarboven €0,19 per km: €19 per dag
    • 3.000 km vrij rijden per maand, daarboven €0,17 per km: €23 per dag
    • 4.500 km vrij rijden per maand, daarboven €0,15 per km: €27 per dag
    • 6.000 km vrij rijden per maand, daarboven €0,10 per km: €31 per dag
  • 88.Wanneer is een shortlease contract een goede optie?

    Heeft u voor enkele weken tot twaalf maanden een lesauto nodig? Dan is shortlease wellicht een goede optie. Heeft u een lesauto nodig voor een dag tot maximaal drie weken? Dan is verhuur de beste optie voor u. Bij shortlease least u een complete lesauto, en na dertig dagen is de lease per dag opzegbaar zonder opzegtermijn. Erg flexibel voor als u bijvoorbeeld niet precies weet tot wanneer u de auto nodig heeft. Deze leasevorm wordt vaak gebruikt voor rijscholen die bijvoorbeeld een nieuwe auto hebben besteld en daar nog een tijdje op moeten wachten, maar in de tussentijd wel een lesauto nodig hebben. Of door rijscholen die tijdens een drukke periode willen uitbreiden met een extra auto, zonder hier voor jaren aan vast te zitten. U kunt kiezen uit een kilometerbundel van 1.500 km, 3.000 km, 4.500 km of 6.000 km per maand. Klik hier voor meer informatie over ons shortlease aanbod.

Verhuur

  • 89.Hoe werkt de facturatie?

    Voor aanvang van de huur ontvangt u van ons een factuur voor de borg. De borg bedraagt voor de verhuur €750,-. De facturatie voor de verhuur vindt na afloop plaats, of (indien de huur langer dan een week duurt) tussentijds telkens na zeven dagen. Bij de eindfactuur worden de resterende huurkosten verrekend met de openstaande borg. Het restant maken wij binnen twee werkdagen terug over naar uw rekening.

  • 90.Hoe hoog is de borg die ik met voor verhuur moet betalen?

    De borg voor de verhuur bedraagt €750,-. Vooraf ontvangt u van ons per e-mail een factuur voor de borg, met daarbij een link waarmee u de borg eenvoudig via iDeal kunt voldoen. Na afloop van de huur, ontvangt u van ons de eindfactuur. Hierop wordt de borg verrekend met de huurkosten. Indien er een deel van de borg overblijft, maken wij dit bedrag binnen twee werkdagen over naar uw rekening.

  • 91.Wat zijn de voorwaarden om met verhuur te kunnen starten?

    Wij willen u vragen om vooraf een KvK uittreksel, kopie rijbewijs en kopie IBKI pasje naar ons toe te sturen. Met de gegevens uit deze documenten zullen wij een acceptatie check voor u uitvoeren. Hiermee wordt gecontroleerd of uw naam niet voorkomt op een zwarte lijst voor verhuur. Indien dit niet geval is, kunnen wij de lesauto aan u verhuren.

  • 92.Wat is er allemaal bij mijn verhuur contract inbegrepen?

    Alles wat nodig is om zorgeloos in de lesauto te kunnen rijden is inbegrepen. Het enige dat u zelf nog hoeft te doen is tanken. Een opsomming van wat er altijd binnen de verhuur is inbegrepen:

    • Rijklaar maken van uw auto;
    • Onderhoudsbeurten;
    • Reparaties van kapotte onderdelen;
    • Vervanging van versleten banden;
    • Wegenbelasting;
    • All-risk lesautoverzekering, inclusief inzittendenverzekering;
    • 24-uurs pechhulp;
    • Een vervangende lesauto bij pech, inclusief gratis bezorging;
    • Verhaalservice bij schade;
    • Afschrijving van de auto en rente;
    • Aanpasbare kilometerbundels

    Het enige dat niet inclusief is, is de brandstof. U weet dus precies waar u aan toe bent.

  • 93.Voor welke kilometerbundel moet ik kiezen?

    Rijdt u meer dan 180 kilometer per dag (circa vijf rijlessen), dan is het in de meeste gevallen voordeliger om te kiezen voor de optionele kilometerbundel waarbij u nooit hoeft bij te betalen voor extra kilometers. U betaald hiervoor €15,- per dag extra. Als u hier niet voor kiest, kunt u 100 kilometer vrij rijden per dag, en betaald u hierboven €0,19 per extra gereden kilometer.

  • 94.Wanneer kan ik mijn verhuur contract opzeggen?

    U zit nergens aan vast. U kunt uw huurcontract altijd per dag opzeggen, zonder opzegtermijn.

  • 95.Welke lesauto krijg ik bij verhuur?

    Voor verhuur hebben wij verschillende B-segment auto’s (Volkswagen Polo en vergelijkbaar) voor u klaar staan. De auto betreft altijd een handgeschakelde diesel met vijf deuren. Onze lesauto’s zijn altijd erg compleet en luxe uitgerust, met ten minste een volwaardig ingebouwd navigatiesysteem, parkeersensoren, airconditioning, cruise control, en uiteraard de volledige lesauto uitrusting.

  • 96.Wat zijn de kosten voor verhuur?
    • Eerste huurdag: €69,-
    • Elke volgende huurdag: €39,-
    • Standaard inbegrepen: 100 kilometer vrij per dag, daarboven €0,19 per extra km.
    • Optioneel: onbeperkt aantal kilometer vrij rijden, €15,- extra per dag.
    • Borg voor de lesauto: €750,-
    • Transport door heel Nederland: €50,- per transport.
    • Spoed transport: transport aanvraag ná 15:00 uur voor de volgende dag, €10,- extra.

    Een huurdag start op de datum/ tijd van het ophalen van de auto, en duurt vanaf dan 24 uur. De bovenstaande tarieven zijn exclusief btw.

  • 97.Wanneer is een verhuur contract een goede optie?

    Heeft u tussen de een dag en circa drie weken een lesauto nodig? Dan is verhuur de beste optie voor u. Heeft u langer dan drie weken (maar korter dan twaalf maanden) op een flexibele basis een lesauto nodig? Dan kunt u het best kijken bij shortlease. Bij verhuur huurt u een compleet uitgeruste lesauto waar u direct mee kunt starten. U kunt de auto ophalen bij één van onze locaties, maar op verzoek kunnen wij de lesauto ook door het hele land bij u thuis afleveren. Klik hier om direct een auto te reserveren.

We helpen u graag verder!

Heeft u een andere vraag of kunt u iets niet vinden? Neem dan gerust contact met ons op.

Neem contact op

Heeft u een vraag? Bel of mail gerust!

085- 13 000 13 info@lesautodeal.nl

Vul het onderstaande formulier in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

    exclusief voor rijscholen
    beoordeeld met een 9.2
    Samenwerking met

    Footer

    Lesauto lease

    • Ontdek lesauto lease
    • Kopen of leasen
    • Auto met dubbele bediening
    • Klantervaringen

    Onze diensten

    • Lesauto leasen
    • Lesauto shortlease
    • Lesauto verhuur
    • Locaties
    • Voordelen van lesauto lease

    Klantenservice

    • Pechhulp
    • Locaties

    Volg LesautoDeal

    Facebook

    © 2023 LesautoDeal - Cookies - DisclaimerRealisatie Wedouble